Campingmuligheder
Hvis du gerne vil overnatte på Roskilde Festival, har du forskellige muligheder for at gøre det.
Overordnet set, er campingområderne inddelt i fire forskellige kategorier:
- Almindelig camping, hvor alle med en partoutbillet frit kan gå ind og finde en plads til deres telt.
- Special Camping, som du vil kunne købe adgang til på vores webshop fra og med d. 30. januar kl. 11.
- Community Camping, som du skal ansøge om en plads i via vores hjemmeside.
- Volunteer Camping, som du skal være frivillig for at ansøge om en plads i. Du kan læse mere om at være frivillig her.
Du kan danne dig et indtryk over vores campingområde på kortet her.
Special Camping er et tilkøb, der skal gøre din festivaloplevelse nemmere og mere behagelig. Du skal stadig have en billet til Roskilde Festival for at komme ind på festivalen. Special Camping-salget foregår fra vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Der findes følgende typer af Special Camping-produkter:
- Caravan Camping
- Get A Late Spot
- Get A Place
- Get A Silent Place
- Get A Silent Spot
- MC Camping
- Rent A Pitched Tent
- Sleep-In Buses
- Tenthouse
Du kan læse meget mere om de forskellige Special Camping-produkter og -områder ved at klikke på dem ovenfor.
Du kan danne dig et indtryk over vores campingområde på kortet her.
Betingelser og fortrydelsesret ved Special Camping-køb
Inden du gennemfører dine Special Camping-køb, anbefaler vi, at du sætter dig grundigt ind i betingelserne for det enkelte område, og at du læser vores handelsbetingelser. Du kan finde handelsbetingelserne her.
Der er nogle af vores Special Camping-produkter, som forudsætter, at du betaler et depositum. Du kan finde mere info om depositummer her.
Der er 14 dages fortrydelsesret på de campingprodukter (inkl. alle Special Camping-produkter og leje af campingudstyr), du køber i vores shop. Bemærk, at de 14 dage starter den dag, du har afgivet bestillingen i webshoppen. Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal du sende os en mail på info@roskilde-festival.dk med info om din ordre.
Hvis du har fortrudt dit Special Camping-køb efter fortrydelsesretten er udløbet, kan du i stedet videresælge købet indtil d. 13. juni. Du kan læse mere om videresalg og overdragelse af Special Camping-produkter her.
Caravan Camping
Caravan Camping er et område til dig, der vil bo i en campingvogn eller autocamper. Området er inddelt i Caravan North og Caravan South.
Området har bade- og toiletfaciliteter, rindende vand, samt plads til opstilling af fortelt. Det er ikke tilladt at sætte sit eget telt op i området.
Get A Late Spot
Get A Late Spot er til dig, der ønsker at bo i et område, hvor du kan være sikker på en plads til dig og dit telt, også selvom du først kommer op imod de sidste dage.
Læs mere om Get A Late Spot
Get A Place
Get A Place er et special camping-område, hvor du kan reservere 50 m2 plads til din lejr. Man skal selv medbringe og slå eget telt op.
Arealet er reserveret frem til søndag d. 29. juni kl. 16.00. Herefter bliver campingområdet åbnet for resten af festivaldeltagerne, som kan benytte sig af de ubrugte områder.
Get A Silent Place
Get A Silent Place er for din camp, hvis I gerne vil være sikker på at finde en plads, hvor vi hjælper hinanden med at holde det pænt og rent, og hvor der ikke er støjende fester eller konstant høj musik.
Arealet er reserveret frem til søndag d. 29. juni kl. 16.00. Herefter bliver campingområdet åbnet for resten af festivaldeltagerne, som kan benytte sig af de ubrugte områder.
Læs mere om Get A Silent Place
Get A Silent Spot
Get A Silent Spot er til jer, der ønsker at bo i et område, hvor vi hjælper hinanden med at holde det pænt og rent, og hvor der ikke er støjende fester eller konstant høj musik.
Arealet er reserveret frem til søndag d. 29. juni kl. 16.00. Herefter bliver campingområdet åbnet for resten af festivaldeltagerne, som kan benytte sig af de ubrugte områder.
MC Camping
Hvis du vil have din kværn med på festivalen, har vi et særligt område til dig i Caravan Camping-området. Dette område er både til overnatning og parkering og har bad (mod betaling), toiletfaciliteter og plads til opstilling af telte.
Rent A Pitched Tent
Med Rent A Pitched Tent får du stillet et rengjort, genbrugt telt til rådighed. Dit telt står klar ved ankomst og må ikke tages med hjem. Vi sørger for at slå teltet ned og gøre det rent, så vi kan genanvende det de næste mange år.
Det er den perfekte løsning, hvis du vil have campingstemning uden besværet med at medbringe og lede efter et sted at slå dit telt op.
Læs mere om Rent A Pitched Tent
Sleep-in Buses
Sleep-In Buses er til dig, der foretrækker at ankomme i en bus, man kan sove i. Området ligger i Caravan South og har toiletfaciliteter, rindende vand og plads til telte.
Tenthouse
Tenthouse er til dig, der vil have lidt mere end bare et telt. Som navnet antyder, er Tenthouse en perfekt blanding af et telt og et hus.
Community Camping er fællesbetegnelsen for de områder, hvor du skriver dig op til noget ekstra. Hvis du føler et særligt ansvar for fællesskabet og gerne vil give noget igen (og få noget igen), så er det her lige noget for dig.
På Roskilde Festival 2025, finder du følgende Community Camping-områder:
- Clean Out Loud
- Common Ground
- Dream City
- Leave No Trace
- Roskilde Road Trip
- Settle'n Share
- Handicamp
Hvis du gerne vil bo i et af vores Community Camping-områder, skal du ansøge om det. Du finder ansøgningsformularerne til de respektive områder i linksene nedenunder.
Du kan danne dig et indtryk over vores campingområde på kortet her.
Clean Out Loud
Clean Out Loud ligger i East og udspringer af et samarbejde mellem Roskilde Festival og Vallekilde Højskole.
Deltagerne, der sover i Clean Out Loud, går forrest i kampen for at reducere de enorme mængder skrald på festivalpladsen. Projektet fokuserer på at gøre Roskilde Festival til et renere og grønnere sted at være, uden at gå på kompromis med festen!
Common Ground
Common Ground tager højskoleånden med på festival og skaber det gode fællesskab, hvor vi kan møde hinanden både i hverdagen og i festen.
Roskilde Festival Højskole er værter for Common Ground. Common Ground er placeret i område F, helt centralt mellem Dream City og Central Park.
Dream City
Dream City ligger i East og er kendetegnet ved at være skabt i stærkt samspil mellem dem, der bor her.
I Dream City finder du primært camps, som bygger deres lejre af større konstruktioner, men der er også enkelte event camps.
Leave No Trace
Leave No Trace ligger i East og kombinerer den kendte festivalstemning med en mere bæredygtig festivalkultur.
Området er for dig, der gerne vil have et brag af en fest i et mindre community-baseret område, hvor vi sammen udforsker, hvordan man kan mindske sit klimaaftryk på festivalen.
Roskilde Road Trip
Roskilde Road Trip er for alle, der rejser fra udlandet til Roskilde Festival og ønsker en festivaloplevelse med mere fokus på fællesskabet. Om du rejser alene eller med en større gruppe, får du muligheden for at danne et fællesskab på tværs af grænser.
Settle'n Share
Settle'n Share ligger i South, og her handler det om at dele med sine omgivelser og altid hjælpe hinanden, f.eks. ved at holde campingområdet rent under hele festivalen.
Handicamp
Handicamp ligger i East og er et campingområde, hvor vi lægger særlig vægt på god tilgængelighed. Et område, hvor vi også har plads til dig, som fysisk eller psykisk har svært ved et eller andet.
Har du købt plads i Get A Late Spot-, Get A Place-, Get A Silent Place-, Get A Silent Spot-, Rent A Pitched Tent- eller Tenthouse-områderne, får du på forhånd tildelt et specifikt område eller telt.
Info om pladstildeling sendes ud pr. mail ca. en uge før festivalens start.
Hvis din camp har købt Special Camping-produkterne i én samlet ordre, vil vi som udgangspunkt placere produkterne sammen.
Hvis produkterne er købt i flere ordrer, har du til og med d. 27. maj kl. 23:59 muligheden for at udfylde vores Camp-Formular (tidligere kaldet "Camp Together") for at efterspørge at blive placeret sammen med andre ordrenumre. Hvis du udfylder formularen med info om dig og dine venners ordrer, vil vi gøre, hvad vi kan for at placere jer sammen.
Du kan finde og udfylde Camp-Formularen her.
OBS: Der er deadline for at udfylde formularen d. 27. maj kl. 23:59. Herefter er det ikke længere muligt at ansøge om at få placeret sin ordre sammen med andre ordrenumre.
OBS: For at vi kan placere jeres camp sammen, skal I købe produkter, der ligger i det samme område. Det betyder f.eks., at hvis du har købt Get A Place - East, skal resten af din camp også have købt Get A Place - East for, at vi kan placere jer sammen.
Pladstildeling ved Caravan Camping, MC Camping og Sleep-In Buses
I Caravan Camping-, MC Camping- og Sleep-In Buses-områderne, er det campingværterne, der håndterer placeringen. Selv hvis du ankommer samtidig med to caravans, kan vi ikke garantere, at de kan placeres ved siden af hinanden. Dog vil værterne på området gøre deres bedste for at hjælpe, hvis I ankommer samlet.
Har du fortrudt dit Special Camping-køb, og vil du gerne videresælge det til en anden? Frem til og med d. 13. juni er det muligt at videresælge dit Special Camping-køb gennem Roskilde Festival.
Som sælger:
Vi beder om, at du selv finder en køber til dit produkt. Derefter henvender du dig på info@roskilde-festival.dk, og så kan vi hjælpe med at overdrage produktet til din køber.
Har du ikke mulighed for at finde en køber selv, kan du kontakte os på mail, og vi vil række ud til ventelisten for at finde en køber. Dette vil ske i puljer, og vi kan ikke love, om eller hvornår vi finder en køber.
OBS: Vær opmærksom på, at der er deadline for videresalg af Special Camping-produkter d. 13. juni. Herefter er det ikke længere muligt at videresælge sine Special Camping-produkter.
Vær opmærksom på, at der pålægges et gebyr i forbindelse med håndtering af videresalget.
Som køber:
Hvis du skal købe et videresolgt Special Camping-produkt af en person, du ikke kender, anbefaler vi, at du og sælger kontakter os på info@roskilde-festival.dk for at få os til at håndtere videresalget, så du undgår at risikere at modtage ugyldige produkter.
Vi oplever desværre at nogle bliver snydt, når de forsøger at købe Special Camping-produkter af privatpersoner. Derfor anbefaler vi ikke, at man køber videresolgte Special Camping-produkter af privatpersoner udenom os.
Vi har desværre også modtaget henvendelser fra folk, der er blevet snydt, fordi sælger har udgivet sig for at repræsentere Roskilde Festival. Som en tommelfingerregel bør du derfor være opmærksom på, at vi som udgangspunkt udelukkende sender mails fra adresser, der slutter på @roskilde-festival.dk.
Er du i tvivl om, hvorvidt en sælger prøver at snyde dig i forbindelse med videresalg af Special Camping-produkt, er du altid velkommen til at sende os en mail på info@roskilde-festival.dk.
Vær opmærksom på, at vi også håndterer den økonomiske transaktion i forbindelse med videresalget, og at køber derfor ikke skal overføre penge til sælger direkte.
Bemærk, at det ikke er muligt at videresælge andre køb fra vores webshop end Special Camping-produkter.
Festivalbilletter kan videresælges og overdrages via Ticketmaster.
Overdragelse af Special Camping-produkter
Det er udelukkende muligt at overdrage dit Special Camping-køb eller dele af købet til en ven ved at videresælge det til vennen.
Hvis du er interesseret i at overdrage dit køb til en ven, skal du sende os en mail på info@roskilde-festival.dk, så vi kan håndtere videresalgsprocessen. Bemærk at deadline for videresalg er d. 13. juni.
Hvordan køber jeg Caravan Camping?
Du kan købe Caravan Camping via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Du kan se, hvor Caravan Camping er placeret på kortet her.
Kan andre køre min campingvogn ind på pladsen, selvom de ikke skal på festival (f.eks. forældre)?
Ja, hvis du har en billet til Caravan Camping, kan du køre ind og stille en caravan. Derefter skal området forlades, og du kan ikke komme ind igen, medmindre du har billet til festivalen.
Hvor stor må min caravan være?
Din caravan eller sleep-in vehicle må højest være 7,5 meter langt og 2,5 meter bredt. Hvis din caravan er længere end 7,5 meter, hører den til i Sleep-In Buses i stedet.
Må jeg slå et telt op ved min caravan?
Du må gerne sættes et fortelt op ved din caravan, hvor I kan sove. Den samlede bredde af caravan og fortelt må højst være 5 meter. Almindelige telte er ikke tilladt ved caravans.
Kan man sikre sig at få en plads ved siden af sine venner, som også skal bo i Caravan Camping?
Caravan Camping-området fyldes efter et opfyldningsprincip. Der er mange regler om sikkerhed på området, og derfor kan vi ikke love, at man kan få plads ved siden af hinanden. Hvis I sørger for at ankomme samtidig, vil campingværterne på området forsøge at hjælpe.
Må min bil blive holdende i området, når jeg har parkeret min caravan?
Nej. Din bil må ikke være på området. Når du har parkeret din caravan, skal din bil i stedet køres væk. Hvis du ønsker at parkere din bil på festivalens parkeringsområder, skal du købe en særskilt parkeringstilladelse til bilen. Parkering bliver sat i salg senere på foråret.
Hvilke faciliteter er der på Caravan Camping-området?
- Der er adgang til bad (mod betaling) og toilet.
- Man kan ikke tømme spildevands-tanken fra sin caravan
- Man kan ikke få strøm til sin enhed
Må jeg have en generator eller et solcelleanlæg med mig? Og hvad gør jeg, hvis jeg løber tør for strøm?
Nej. Af sikkerhedsmæssige årsager må man ikke medbringe en generator, solcelleanlæg eller lignende til sin caravan.
Hvis man kun bruger lys og små elektroniske genstande, burde elektriciteten ikke løbe hurtigt ud.
Du kan medbringe ekstra batterier, campinglys på batteri m.m. Festivalen har også løsningsmuligheder, hvis man skal oplade f.eks. telefon eller batteri til højtaler.
Hvornår skal jeg senest forlade området?
Caravan Camping-områderne lukker søndag d. 6. juli kl. 12, og du skal derfor forlade området inden da.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Caravan Camping kan du maks. købe 10 stk. per ordre.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvad er Get A Late Spot?
Get A Late Spot er et nyt produkt, vi indfører i 2025. Det er henvendt til dig, der ikke har lyst til at tilbringe en hel uge på festivalen, men gerne vil overnatte nogle færre dage.
Området åbner først tirsdag d. 1. juli, men din reservation udløber til gengæld ikke, så uanset, om du kommer tirsdag, onsdag, torsdag, fredag eller lørdag, er der en plads klar til dig og dit telt i området, hvis du har købt Get A Late Spot.
Du kan se, hvor Get A Late Spot er placeret på kortet her.
Hvordan køber jeg Get A Late Spot?
Du kan købe Get A Late Spot via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 165 kr./stk.
Har man et reserveret område i Get A Late Spot, når man har købt en Get A Late Spot-billet?
Har du bestilt Get A Late Spot, har du reserveret en plads i et specifikt campingfelt i Get A Late Spot-området. Du får tildelt plads i et campingfelt, hvor der er plads til ca. 165 mennesker, og du kan frit lægge dig inden for campingfeltet.
Vi sørger for at placere alle produkter sammen, hvis de er købt på samme ordre. Hvis I ønsker at bo sammen, men ikke har købt sammen, kan I udfylde vores Camp-Formular senest d. 27. maj.
Get A Late Spot-området åbner først tirsdag d. 1. juli. Hvis du har købt Get A Late Spot, er din plads til gengæld reserveret til dig fra d. 1. juli og gennem hele resten af festivalen.
Hvor stort er det område, der er reserveret til mig? Kan jeg f.eks. tage en pavillon med, og/eller er der grænser for, hvor stort et telt, jeg må tage med?
Du har plads til én person i et almindeligt lille telt. Hvis du gerne vil have et større telt og/eller pavillon så skal I være flere sammen.
Hvad gælder billetten for? Skal man have én pr. person?
1 billet = 1 person.
Der er plads til alle, der har købt en billet.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Get A Late Spot er det maksimale antal 10 stk. per ordre.
Hvornår får jeg tildelt min placering?
Du modtager en mail med info om din nøjagtige placering ca. en uge før festivalens start.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg Get A Place?
Du kan købe Get A Place via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 1350 kr./stk.
Når du har købt Get A Place, vil vi gerne bede dig udfylde vores Camp-Formular. Det gør vi for at kunne placere dig og alle andre så hensigtsmæssigt som muligt.
Du kan se, hvor Get A Place er placeret på kortet her.
Hvor stort er et Get A Place?
Et Get A Place er et område 50 m2, hvor du og din camp kan indrette jer. Én Get A Place-plads er tiltænkt en lejr på 6-10 personer eller cirka fire telte og én pavillon.
I skal stadigvæk placere jeres telte tæt, så der er plads til alle, og efter søndag d. 29. juni klokken 16.00 er det tilladt for alle at udnytte de ledige huller.
Får jeg tildelt en specifik plads på forhånd, eller skal jeg bare løbe ind og vælge en plads i området, når jeg ankommer?
Du får tildelt en specifik plads på forhånd. Du vil modtage en mail med info om din plads ca. en uge før festivalens start. Det er meget vigtigt at du anvender præcist den plads, da det er et stort puslespil at få placering af alle til at gå op.
Hvis du ikke kan finde din plads, når du ankommer, kan du henvende dig ved campingværterne eller ved tårnet i området for at få hjælp.
Hvor længe er mit Get A Place reserveret til mig?
Dit Get A Place er reserveret til dig indtil søndag d. 29. juni kl. 16.00. Herefter åbnes område, så alle festivalgæster kan gå ind og gøre krav på en plads på eventuelle ledige områder. Derfor er det også vigtigt, at I sørger for, at teltene i jeres camp står tæt.
Må jeg slå en pavillon op i Get A Place?
Du må gerne slå pavillon op, så længe du ikke generer andre og ikke blokerer brandveje. Du må sætte én pavillon op pr. Get A Place, men aldrig mere end to sammen – heller ikke selvom I har flere produkter. Vi anbefaler at du lejer en af festivalen via vores webshop eller medbringer en af god kvalitet fremfor at bruge de klassiske hvide pavilloner, som meget hurtigt bliver til affald. Festtelte af alle typer er ikke tilladt.
Campingværterne kan altid bede om at få pavilloner flyttet eller taget ned, hvis ikke de følger sikkerhedsreglerne.
Kan jeg gøre noget for at øge chancen for at mit Get A Place bliver placeret i et specifikt område?
Nej. Det er et kæmpe puslespil, der skal gå op, når alle Get A Place skal placeres, og det er derfor ikke muligt at tage hensyn til ønsker om specifikke placeringer.
Bemærk, at Get A Place kun er reserveret indtil søndag d. 29. juni kl. 16. Hvis du er utilfreds med din placering, kan du derfor undersøge, om der er flere ledige pladser i det område, du gerne vil bo i efter det tidspunkt.
Hvordan kan jeg være sikker på at få mine Get A Place placeret samlet?
Hvis du har købt flere Get A Place på samme ordrenummer, bliver de automatisk placeret sammen.
Har du købt Get A Place på flere ordrenumre, kan du udfylde vores Camp-Formular - så vil vi gøre, hvad vi kan for at placere jeres ordrer sammen.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Get A Place er det maksimale antal 5 stk. per ordre.
Hvornår får jeg tildelt min placering?
Du modtager en mail med info om din nøjagtige placering ca. en uge før festivalens start.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg Get A Silent Place?
Du kan købe Get A Silent Place via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 1350 kr./stk.
Du kan se, hvor Get A Silent Place er placeret på kortet her.
Hvor stort er et Get A Silent Place?
Et Get A Silent Place er et område 50 m2, hvor du og din camp kan indrette jer. Én Get A Silent Place-plads er tiltænkt en lejr på 6-10 personer eller cirka fire telte og én pavillon.
I skal stadigvæk placere jeres telte tæt, så der er plads til alle, og efter søndag d. 29. juni klokken 16.00 er det tilladt for alle at udnytte de ledige huller.
Får jeg tildelt en specifik plads på forhånd, eller skal jeg bare løbe ind og vælge en plads i området, når jeg ankommer?
Du får tildelt en specifik plads på forhånd. Du vil modtage en mail med info om din plads ca. en uge før festivalens start. Det er meget vigtigt at du anvender præcist den plads, da det er et stort puslespil at få placering af alle til at gå op.
Hvis du ikke kan finde din plads, når du ankommer, kan du henvende dig ved campingværterne eller ved tårnet i området for at få hjælp.
Hvor længe er mit Get A Silent Place reserveret til mig?
Dit Get A Silent Place er reserveret til dig indtil søndag d. 29. juni kl. 16.00. Herefter åbnes område, så alle festivalgæster kan gå ind og gøre krav på en plads på eventuelle ledige områder. Derfor er det også vigtigt, at I sørger for, at teltene i jeres camp står tæt.
Må jeg slå en pavillon op i Get A Silent Place?
Du må gerne slå pavillon op, så længe du ikke generer andre og ikke blokerer brandveje. Du må sætte én pavillon op pr. Get A Silent Place, men aldrig mere end to sammen – heller ikke selvom I har flere produkter. Vi anbefaler at du lejer en af festivalen via vores webshop eller medbringer en af god kvalitet fremfor at bruge de klassiske hvide pavilloner, som meget hurtigt bliver til affald. Festtelte af alle typer er ikke tilladt.
Campingværterne kan altid bede om at få pavilloner flyttet eller taget ned, hvis ikke de følger sikkerhedsreglerne.
Er der nogle særlige regler i Get A Silent Place-området?
Området hedder Get A Silent Place, fordi man skal være stille (uden forstærket lyd) mellem kl. 22.00 og kl. 10.00.
Hvordan kan jeg være sikker på at få mine Get A Silent Place placeret samlet?
Hvis du har købt flere Get A Silent Place på samme ordrenummer, bliver de automatisk placeret sammen.
Har du købt Get A Silent Place på flere ordrenumre, kan du udfylde vores Camp-Formular - så vil vi gøre, hvad vi kan for at placere jeres ordrer sammen.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Get A Silent Place er det maksimale antal 5 stk. per ordre.
Hvornår får jeg tildelt min placering?
Du modtager en mail med info om din nøjagtige placering ca. en uge før festivalens start.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg Get A Silent Spot?
Du kan købe Get A Silent Spot via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 165 kr./stk.
Du kan se, hvor Get A Silent Spot er placeret på kortet her.
Har man et reserveret område i Get A Silent Spot, når man har købt en Get A Silent Spot-billet?
Har du bestilt Get A Silent Spot, har du reserveret en plads i et specifikt campingfelt i Get A Silent Spot-området. Du får tildelt plads i et campingfelt, hvor der er plads til ca. 165 mennesker, og du kan frit lægge dig inden for campingfeltet.
Vi sørger for at placere alle produkter sammen, hvis de er købt på samme ordre. Hvis I ønsker at bo sammen, men ikke har købt sammen, kan I udfylde vores Camp-Formular senest d. 27. maj.
Get A Silent Spot-området er reserveret til billetkøbere i 24 timer, fra når vi åbner festivalen den 28. juni klokken 16.00. Derefter åbnes området for alle, og der kan slås telte op på uudnyttede arealer.
Hvor stort er det område, der er reserveret til mig? Kan jeg f.eks. tage en pavillon med, og/eller er der grænser for, hvor stort et telt, jeg må tage med?
Du har plads til én person i et almindeligt lille telt. Hvis du gerne vil have et større telt og/eller pavillon så skal I være flere sammen. Er I mere end 7 personer, anbefaler vi, at I køber et Get A Silent Place i stedet, som er et nyt produkt vi indfører fra 2025, for netop at imødekomme dem, der kommer flere sammen.
Er der nogle særlige regler i Get A Silent Spot-området?
Området hedder Get A Silent Spot, fordi man skal være stille (uden forstærket lyd) mellem kl. 22.00 og kl. 10.00.
Hvad gælder billetten for? Skal man have én pr. person?
1 billet = 1 person.
Der er plads til alle, der har købt en billet.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Get A Silent Spot er det maksimale antal 10 stk. per ordre.
Hvornår får jeg tildelt min placering?
Du modtager en mail med info om din nøjagtige placering ca. en uge før festivalens start.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg MC Camping?
Du kan købe MC Camping via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 350 kr./stk.
Du kan se, hvor MC Camping er placeret på kortet her.
Hvem kan købe en MC Camping-billet?
Alle med en gyldig festivalbillet kan købe en billet til MC Camping. For at du kan få lov til at opstille campingudstyr på området, er det dog et krav, at du medbringer en motorcykel eller tilsvarende. Hvis du har bestilt MC Camping, men ikke medbringer motorcykel eller lignende, vil du blive afvist ved ankomst til området.
Hvad er størrelsen på MC Camping-området?
MC Camping bliver et område placeret i Caravan North-området og er tilpasset det antal MC-gæster, vi forventer at modtage. Når du køber en MC Camping, vil du blive tildelt plads nok til opstilling af én MC og ét telt.
Kan alle komme ind på området med en almindelig billet?
Ja, alle har adgang til området. Dog kan kun dem med en MC Camping-billet opstille campingudstyr på området.
Hvor mange personer kan være på en motorcykel? Gælder det for de to, der kan sidde på den, eller tre, hvis man har en sidevogn? Og skal alle have en MC Camping-billet, eller er det kun føreren af motorcyklen, der skal have en MC Camping-billet?
Det er kun føreren af motorcyklen, der skal have en speciel MC Camping-billet. Alle passagerer skal kunne fremvise en gyldig billet til Roskilde Festival.
Hvornår skal jeg senest forlade området?
Området lukker søndag d. 6. juli kl. 12, og du skal derfor forlade området inden da.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For MC Camping er det maksimale antal 10 stk.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg Rent A Pitched Tent?
Du kan købe Rent A Pitched Tent via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 1.200 kr./stk. (+ depositum)
Du kan se, hvor Rent A Pitched Tent er placeret på kortet her.
Hvor længe er teltet reserveret til mig?
Hvis du køber Rent A Pitched Tent, er teltet reserveret til dig under hele festivalen.
Har du købt Rent A Pitched Tent North, skal du dog være opmærksom på, at området først åbner tirsdag d. 1. juli.
Hvad skal jeg gøre, hvis teltet går i stykker?
Hvis teltet går i stykker, skal du kontakte værterne på området. Vi vil enten reparere det eller sætte et nyt op, hvis det er ubeboeligt.
Er teltene et- eller tolags?
Alle telte er genbrugstelte og kan variere en smule i størrelse. Derudover gælder følgende:
- I Rent A Pitched Tent North: alle telte er som udgangspunkt et-lagstelte.
- I Rent A Pitched Tent East: alle telte er som udgangspunkt to-lagstelte.
Må jeg medbringe opstille en pavillon i Rent A Pitched Tent-området?
Teltene står relativt tæt i området, og vi kan derfor ikke garantere, at der vil være plads til at opstille en pavillon ved teltet, da der ikke er plads til pavilloner ved de fleste af teltene.
Vi anbefaler derfor, at du ikke medbringer en pavillon hjemmefra, men at du i stedet ankommer til pladsen uden pavillon, og lejer en pavillon på pladsen, hvis det skulle vise sig, at der er plads til opstilling af en pavillon ved dit telt, uden at det går ud over brandveje eller er til gene for andre festivalgæster.
Skal jeg pakke mit Rent A Pitched Tent sammen og aflevere det, når jeg forlader festivalen, eller skal jeg bare lade det blive stående?
Det skal pakkes sammen og afleveres inden kl. 11 søndag d. 6. juli for, at du kan få dit depositum tilbage. Du kan læse mere om depositum på camping-produkter her.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Rent A Pitched Tent er det maksimale antal 10 stk.
Hvornår får jeg tildelt min placering?
Du modtager en mail med info om din nøjagtige placering ca. en uge før festivalens start.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg Sleep-In Buses?
Du kan købe Sleep-In Buses via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 1.800 kr./stk.
Du kan se, hvor Sleep-In Buses er placeret på kortet her.
Hvor stor er en plads i Sleep-In Buses?
En bus defineres som et køretøj længere end 7,5 meter og med plads til flere gæster. Du må sætte ét fortelt op pr. bus.
Den samlede bredde af bus og fortelt må maksimalt være 5 meter inkl. barduner.
Kan man sikre sig at få en plads ved siden af sine venner, som også skal bo i Sleep-In Buses?
Sleep-In Buses-området fyldes efter et opfyldningsprincip. Der er mange regler om sikkerhed på området, og derfor kan vi ikke love, at man kan få plads ved siden af hinanden. Hvis I sørger for at ankomme samtidig, vil campingværterne på området forsøge at hjælpe.
Hvilke faciliteter er der på Sleep-In Buses-området?
- Der er adgang til bad (mod betaling) og toilet.
- Man kan ikke tømme spildevands-tanken fra sin bus.
- Man kan ikke få strøm til sin enhed.
Må jeg have en generator med mig? Og hvad gør jeg, hvis jeg løber tør for strøm?
Nej. Af sikkerhedsmæssige årsager må man ikke medbringe en generator til sin Sleep-In Bus. Det samme gør sig gældende for solcelleanlæg og lignende.
Hvis man kun bruger lys og små elektroniske genstande, burde elektriciteten ikke løbe hurtigt ud.
Du kan medbringe ekstra batterier, camping lys på batteri mm. Festivalen har også løsningsmuligheder, hvis man skal oplade f.eks. telefon eller batteri til højtaler.
Hvornår skal jeg senest forlade området?
Området lukker søndag d. 6. juli kl. 12, og du skal derfor forlade området inden da.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
3 stk.
Hvad er forskellen på Caravan Camping og Sleep-in-buses?
Sleep-in-buses er større end en caravan og er, som navnet antyder, en bus man sover i – fx en tidligere tourbus.
Skal alle passagerer i min bus købe Sleep-In Buses for at kunne overnatte i bussen?
Nej. Når du køber Sleep-In Buses, køber du en plads til din bus. Du skal derfor købe 1 Sleep-In Buses pr. bus og altså ikke 1 Sleep-In Buses pr. passager.
Kan alle komme ind på området med en almindelig billet?
Ja, alle har adgang til området. Dog kan kun dem med en Sleep-In Buses-billet opstille campingudstyr på området.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvordan køber jeg Tenthouse?
Du kan købe Tenthouse via vores webshop fra d. 30. januar kl. 11.00.
Prisen er 3.100 kr./stk. (+ depositum)
Du kan se, hvor Tenthouse er placeret på kortet her.
Hvad er et Tenthouse?
Som navnet antyder, er Tenthouse en perfekt blanding af et telt og et hus. Det har et rigtigt gulv hævet over jorden og indeholder en madras til to personer (200 x 135 cm), en opbevaringsboks (som kan låses, hvis du medbringer din egen lås), lys og en stikkontakt med 230 V.
Hvor stort er et Tenthouse?
Et Tenthouse er stort nok til to personer.
Hvorfor må jeg ikke tilslutte fx. en elkedel i Tenthouse?
Der er mange Tenthouses, som deles om strømmen. Derfor må du kun bruge stikkontakten til tilslutning af opladere til mobiltelefoner m.m., ikke til elkedler og varmeblæsere. Hvis man gør det, går sikringen, og strømmen forsvinder – ikke bare i dit eget Tenthouse, men også i alle naboernes.
Må jeg slå pavillon op?
Det er ikke tilladt at slå pavilloner op i Tenthouse-området.
Hvad skal jeg gøre for at få mit depositum tilbage?
Ved hjemrejse skal dit Tenthouse og området omkring være ryddet for alt medbragt gear og materiel. Inden du forlader pladsen, skal du henvende dig til en campingvært i området, så du kan få godkendt afleveringen af dit Tenthouse.
Du kan læse mere om depositum på camping-produkter her.
Hvor mange produkter kan jeg købe per ordre?
For Tenthouse er det maksimale antal 10 stk. per ordre.
Hvornår får jeg tildelt min placering?
Du modtager en mail med info om din nøjagtige placering ca. en uge før festivalens start.
Hvorfor kan jeg ikke se mine Special Camping-produkter i min Wallet?
Dine Special Camping-produkter (såvel som andre lejeprodukter, øl, cider og lignende) bliver først overført til din Wallet i Roskilde Festival-appen umiddelbart før festivalen. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom din Wallet er tom.
Hvorfor står der, at min Special Camping-ordre er "unfulfilled", når jeg logger ind på jeres webshop?
Din ordre fremgår som "unfulfilled", fordi dit køb endnu ikke er blevet udleveret. Så længe du har modtaget din ordrebekræftelse, og din ordre er blevet betalt, kan du derfor som udgangspunkt gå ud fra, at alt er, som det skal være med din ordre, selvom den står til at være "unfulfilled".
Hvorfor er Special Camping-områderne åbne for alle?
Vi har vurderet, at der ikke er behov for at udelukke nogen fra campingområder, og ønsker derfor ikke at bruge ressourcer på at opretholde adgangskontrol. Vi ønsker også en festivalplads, der styrker og engagerer fællesskaber, og som ikke er opdelt i indhegnede områder.
Hvorfor er der depositum på nogle af Special Camping-produkterne?
Der er depositum på Tenthouse og Rent A Pitched Tent samt på de to Special Camping-bundles Get A Place – Shady Pack (som inkluderer leje af pavilion) samt Get A Silent Spot – Easy Pack (som inkluderer leje af telt).
Depositummet er indført som et incitament til at løse dette på vej mod en mere bæredygtig festival, hvor vi sikrer størst mulig genanvendelse og ansvar for det campingudstyr, man har benyttet under festivalen. Ikke-tilbagebetalte depositummer bruges til de omkostninger, som vi har i forbindelse med oprydning.
Hvordan får jeg tilbagebetalt mit depositum?
Rent A Pitched Tent: Tøm dit telt, pak det sammen, og besøg receptionen. Her kan du få dit depositum refunderet.
Tenthouse: Ryd op omkring dit Tenthouse. Gå derefter til receptionen for at få dit depositum tilbage.
Telte og pavilloner, der indgår i bundles, skal afhentes i boderne for udlejet udstyr ved ankomsten og leveres tilbage, inden du forlader festivalen for, at du kan få tilbagebetalt dit depositum.
Vær opmærksom på, at pladsen lukker søndag d. 6. juli kl. 11, og at dine produkter derfor skal være afleveret tilbage inden da for, at du kan få dit depositum retur.
Hvornår får jeg mit depositum tilbage?
Vi bestræber os på at tilbagebetale alle depositummer ca. en måned efter festivalen. Bemærk, at der kan gå længere tid, hvis du har betalt med et udenlandsk kort.
Hvis jeg sælger mit Special Camping-produkt videre, vil mit depositum så blive refunderet?
Depositummet betales sammen med dit produkt, når du fuldfører din ordre. Du vil få dit depositum tilbage, hvis du sælger dit produkt videre gennem Roskilde Festival. Du kan læse mere om videresalg her.
Hvad sker der med mit depositum, hvis jeg ikke gør brug af mit produkt?
Hvis du ikke gør brug af dit produkt, vil dit depositum automatisk blive betalt tilbage til dig ca. en måned efter festivalen.
Skal den, der køber produktet, være den samme person, der får depositummet tilbage?
Depositummet refunderes som en tilbagebetaling på den originale købsordre til det betalingskort, der blev brugt til købet. Det er derfor IKKE muligt at "videresælge/overføre" et depositum til andre.
Hvad sker der med mit depositum, hvis jeg skifter bank eller får nyt betalingskort?
Depositummet overføres automatisk til det betalingskort, du har gennemført dit køb med. Vi kan ikke ændre, hvilket kort eller hvilken konto, depositummet udbetales til. Hvis du har skiftet bank eller fået nyt kort, efter du har gennemført dit køb, anbefaler vi derfor, at du tager kontakt til din bank for at høre, hvordan du får udbetalt penge, der indbetales til dit gamle kort.